VZOROVÝ JÍDELNÍČEK: Pondělí Polévka: polévka zeleninová s pohankou Hlavní jídlo: varianta A – čevabčiči s rostlinnou bílkovinou, bramborová kaše BIO s máslem, okurka varianta B – čevabčiči z vepřové kýty, bramborová kaše BIO s máslem, okurka Zdravotní účinky: Česnek v čevabčiči upravuje krevní tlak a srážlivost krve. Mrkev podporuje peristaltiku střev a snižuje hladinu cholestrolu v krvi. Svačina: Svačina dopolední: bílovický rohlík, pomazánka z kuřecí šunky se žervé a tvarohem, kedlubna Svačina odpolední: rýžový krém jablečný s tvarohem, dětské piškoty Úterý Polévka: polévka krém z dýně Hokkaidó s rýžovou smetanou Hlavní jídlo: varianta A – hnědá čočka s mrkví a mladými cibulkami, bílé Tofu na bylinkovém másle, žitný kváskový chléb, rukola varianta B – plněné kuřecí kapsičky, rýže parboleid se sušenými rajčaty, rukola Zdravotní účinky: Dostatek zeleniny a luštěnin zabezpečuje v jídelníčku optimální množství vlákniny. Tato balastní hmota má důležitý význam, jak pro zachování správného trávení, tak má pozitivní vliv na snižování vylučování vápníku. Svačina: Svačina dopolední: pomazánka rybičková se žervé, celozrnný rohlík, čerstvá zelenina Svačina odpolední: domácí vanilkový pribiňáček, kukuřičné cereálie Středa Polévka: polévka jáhlová s baby mrkvičkou Hlavní jídlo: varianta A – italské celozrnné špagety s boloňskou omáčkou s rostlinnou bílkovinou, gouda varianta B – italské celozrnné špagety s boloňskou omáčkou a hovězí svíčkovou, gouda Zdravotní účinky: Italské těstoviny, které používáme na vaření obsahují tzv. "tvrdou pšenici“, která obsahuje méně lepku, je tedy lépe stravitelná. Svačina: Svačina dopolední: pomazánka ředkvičková se žervé, žitný kváskový chléb, čerstvá zelenina  Svačina odpolední: maková bábovka s jáhlovou moukou Čtvrtek Polévka: polévka zeleninová s kroupovými knedlíčky Hlavní jídlo: varianta A – zeleninové ragů s Tofu sýrem a fazolí, bylinkový kuskus BIO, zeleninová obloha varianta B – krůtí zeleninové ragů, bylinkový kuskus BIO, zeleninová obloha Zdravotní účinky: Obě varianty jídla obsahují minimum škodlivého cholesterolu. V lékařských studiích po celém světě bylo bezpečně prokázáno, že čím vyšší jsou hladiny cholestrolu v krvi, tím vyšší je výskyt nádorů tlustého střeva, prsu, slinivky břišní                a dalších nemocí. Svačina: Svačina dopolední: pomazánka papriková s mozarellou a čerstvou petrželkou, veka, čerstvá zelenina Svačina odpolední: domácí Honzovy buchty s obsahem celozrnné špaldové mouky Pátek Polévka: polévka květáková s hráškem a mrkví Hlavní jídlo: varianta A – jáhlový nákyp s pečenými jablky a švestkovými povidly se sněhovou čepicí, domácí čokoládová omáčka varianta B – losos na olivovém oleji, jemná bylinková omáčka, grilované brambory BIO s máslem Zdravotní účinky: Brambory obsahují důležité minerální látky, stopové prvky a vitamíny. Regulují trávení a odstraňují zácpu. Při vaření brambor vzniká kyseliny máselná, která zabraňuje dělení rakovinových buněk. Svačina: Svačina dopolední: pšenično - žitný chléb s máslem, plátková holandská gouda, čerstvá zelenina  Svačina odpolední: pomazánka mrkvičková s tvarohem, rohlík
O nás Fotogalerie Jídelníček Rozvrh dne Provoz školky Ceník Kontakty